Publicitate

10 pași pe care să îi faci ca să scapi de vicii

De vicii nu scapi doar cu încăpățânare sau voință. Însă majoritatea oamenilor anume prin acest fel scapă de ele. Business-coach-ul Carry Granger a oferit câteva sfaturi care te vor ajuta să îți creezi obiceiuri noi și cum să scapi de vicii.

1. Caută alternative

«Odată copilul meu mi-a luat cheile de la mașină, — a povestit Granger, — iar în acea zi și așa întârziam. Dacă îi smulgeam cheile din mână, ar fi început să plângă. Din acest motiv am luat un urs de pluș și am început să mă joc cu el. Imediat copilul a aruncat cheile și s-a întins spre panda de pluș. Asta a fost o lecție pentru mine. Am înțeles că adulții nu prea se deosebesc de copii: și noi avem nevoie de acea panda de pluș – un înlocuitor al viciilor noastre».

Creierului nostru nu îi place când i se spune „nu”, la fel cum acest lucru nu este nici pe placul unui copil. Încearcă să găsești o alternativă pentru ca creierul tău să spună „da”. Dacă vrei să scapi de dependența de cafea – caută o altă băutură care îți va da energie și putere în fiecare dimineață.

2. Stabilește-ți scopuri de scurtă durată

Puțini sunt cei care reușesc să îndeplinească scopurile pe care și le-a pus în seara de Revelion. Și asta deoarece alegem o perioadă prea lungă pentru realizarea lor. Asemenea scopuri nu pot fi îndeplinite atunci când este vorba de vicii.

Stabilește-ți scopuri de scurtă durată. Uneori este greu să respecți un obicei timp de o săptămână.

3. Fă pariuri

De exemplu, ai putea să faci o înțelegere cu un prieten: dacă nu ai mers astăzi la sală, îi vei da lui 500 de lei. Poate fi orice sumă, important este să îți fie greu să te desparți de ea. Asta te va obliga să-ți îndeplinești sarcinile.

4. Stabilește scopuri-procese, dar nu scopuri-rezultate

De obicei noi ne spunem anumite scopuri pentru a obține anumite rezultate. De exemplu: „Vreau să slăbesc 10 kg timp de 2 luni”. Scopurile formulate în așa fel greu sunt integrate în viața noastră de zi cu zi. În schimb, ai putea să formulezi aceste scopuri ca un proces. De exemplu: să bei un pahar de apă cu lămâie înaintea fiecărui pahar cu alcool sau cafea.

5. Acționează conștient

Majoritatea viciilor și obiceiurilor noastre sunt acțiuni făcute inconștient. Ne trezim dimineața și automat le îndeplinim.

Atunci când ne place o anumită activitate, creierul nostru emană anumite substanțe chimice responsabile pentru satisfacție. Din acest motiv, creierul nostru ne va da semnalul să repetă acea acțiune. Anume din acest motiv ne este atât de greu să scăpăm de vicii și deprinderi nocive.

Observă de la ce începe un viciu. Dacă vrei cafea, observă cum gura îți lasă apă. Află unde se află această  necesitate în gura sau în stomac? Ce gânduri îți apar în cap? Când organismul începe să acționeze? Când apare sentimentul de satisfacție: atunci când bei cafeaua sau după ce ai băut-o?

Nu putem controla toate procesele pe care nu le conștientizăm. De aceea, cu cât mai conștiincioși vom fi față de obiceiurile noastre, cu atât mai multe șanse avem să le transformăm în acțiuni benefice.

6. Amintește-ți de slăbiciunile tale

Avem voință puțină atunci când suntem epuizați emoțional, fizic și mintal. Din acest motiv, dacă știi că mâine va fi o zi grea, pregătește-te din timp pentru ea.

7. Raportează-ți activitățile cuiva

Povestește ce s-a întâmplat și ce nu. Nu exagera. Un asemenea raport oferit altei persoane te va ajuta să îți urmărești succesele.

8. Crează un sistem de premiere

Dacă de cinci ori ai ales acel „urs panda”, în locul unui viciu, meriți un premiu. Premiul trebuie să fie important pentru tine și trebuie să îți întărească dorință a de obține noul obicei. De exemplu, dacă ai mers la sală, poți să îți cumperi un nou album pe iTunes și nu un tort.

9. Găsește un motiv serios

Este foarte bine să conștientizezi importanța scopului propus. Puține sunt șansele ca un simplu gând că sportul îți fortifică sănătatea, să te convină să mergi în fiecare zi la sală. Pentru unii s-ar părea că este de-ajuns simpla dorință a de a avea un corp frumos, însă majoritatea dintre noi va trebui să sape mai adânc pentru a găsi adevăratul motiv.

10. De la 300 la 3.000 de repetări

Trebuie cel puțin 300 de repetări pentru ca organismul să accepte noul obicei și cel puțin 3.000 de repetări pentru a-l obține în totalitate. Da, pentru asta vei avea nevoie de foarte mult timp, însă amintește-ți că noi prea repede ne bucurăm de o victorie, apoi nu rezistăm și ne lăsăm pradă viciilor. Acum vei ști cu siguranță de cât timp vei avea nevoie.

Sursa

Ai găsit o greșeală? Selecteaz-o și apasă Ctrl+Enter.

Distribuie pe facebook Distribuie pe facebook

Primește noile articole pe mail prin intermediul FeedBurner de la Google

Mulțumim!

Editorii noștri au primit o notificare.