25 de lucruri pe care trebuie să le faci pentru a-ți vindeca corpul emoțional

Trebuie să înțelegi ce se află în spatele durerii tale. Se întâmplă adesea ca lucrurile pe care le considerăm mari probleme să fie de fapt mari daruri, doar că noi nu le vedem.

1. Încearcă să înțelegi de ce ai lăsat această durere să intre în viața ta. Nimeni nu face acest lucru fără un motiv întemeiat. Cel mai probabil, tiparele și obiceiurile în care ești „blocat” și care îți fac rău au apărut cu un motiv oarecare. Dacă nu poți renunța la negativitate, sunt șanse să o folosești în secret pentru ceva. Încearcă să înțelegi de ce ai nevoie de aceasta și dacă poți atinge aceleași obiective prin mijloace mai puțin distructive.

2. Lucrează la capacitatea ta de a vizualiza. Călătoria către o nouă viață începe cu încercarea de a-ți imagina cum ar fi dacă în ea ar intra ceva complet opus durerii tale. Până când nu vei deveni adevăratul creator și făuritor al vieții tale, vei trăi pe pilot automat, zburând pe un singur curs stabilit. Și, în timp, s-ar putea chiar să crezi că acesta este locul unde vrei să ajungi.

3. Nu mai crede că tot ceea ce simți este adevărat. Probabil că ai o experiență de viață care arată în mod clar că sentimentele tale nu corespund neapărat cu ceea ce se întâmplă în realitate – mai degrabă, ele sunt un instrument care îți permite să evaluezi calitatea gândurilor tale despre acea realitate. Este foarte posibil să folosești acest instrument – dar nu în detrimentul tău.

4. Fii sincer cu tine însuți cu privire la ceea ce îți place cu adevărat. Nicio persoană nu ar alege în mod voluntar o viață care este total nepotrivită pentru ea – acești oameni confundă pur și simplu ceea ce le aduce cu adevărat bucurie și plăcere cu ceea ce ar trebui să fie.

5. Nu spune nimic despre tine dacă nu vrei să aduci aceasta în viața ta. Când spui ceva despre tine însuți, pui în mișcare rotițele karmice ale universului, care transformă cuvintele tale în realitate (fie că sunt pozitive sau negative).

6. Nu mai judeca, nu mai critica și nu mai căuta defectele oamenilor, care au realizat ceea ce tu doar ai visat până acum. Procedând astfel, tu însuți cultivi o respingere a acestor realizări, asociindu-le cu ceva nedemn.

7. Nu mai încerca să atingi un ideal de neatins – în schimb, încearcă să realizezi cât de mult bine (chiar dacă nu este ideal) ai deja în viața ta.

8. Găsește ceea ce te ajută să mergi mai departe cu fluxul. Adu-ți mereu aminte că a merge înainte înseamnă viață, iar oprirea și stagnarea înseamnă moarte. Fă tot ce poți pentru a te asigura că oxigenul, sângele, gândurile și sentimentele tale circulă fără obstacole acolo unde trebuie să ajungi.

9. Scufundă-te în memoria ta. Urmărește-ți sentimentele până la sursa lor. Încearcă să înțelegi ce anume a cauzat sentimentele negative și de ce continui să trăiești ca și cum acel motiv ar exista încă în viața ta.

10. Conștientizează ce se află de cealaltă parte a fricii tale. Este foarte posibil ca ceea ce te enervează cel mai mult să indice ceea ce îți este cel mai drag din lume.

11. Trebuie să înțelegi ce se află în spatele durerii tale. Se întâmplă adesea ca lucrurile pe care le consideri cele mai mari probleme ale tale să fie de fapt cele mai mari daruri pe care pur și simplu nu le vezi. Mulți oameni care au scris cărți de auto-ajutor de succes le-au început prin a povesti ce probleme mari au avut cu propriile emoții și cum, încercând să le stăpânească mai bine, au găsit un sens pentru viața lor.

12. Curăță-ți casa de gunoaie. Bunurile tale îți afectează emoțiile și aura energetică la fel de mult ca orice altceva – dacă nu chiar mai mult. Unii oameni chiar cred că, dacă viața ta personală sau profesională este un dezastru, acest lucru este direct legat de dezordinea din jurul tău.

13. Determină tu însuți ce este în neregulă cu sentimentele tale. „Odată ce simți sentimentele pe deplin, poți începe să le schimbi.”

14. Amintește-ți că majoritatea lucrurilor de care te temi nu sunt altceva decât o iluzie,  create de subconștientul tău pentru a te „proteja” de orice risc.

15. Înconjoară-te de oameni cu care vrei să te asemeni. Crede-mă, mediul potrivit te influențează mult mai mult decât îți dai seama.

16. Nu mai cheltui atâta timp pentru a asimila informații, aceasta te face să pari mai neînsemnat, mai furios, mai critic și mai speriat în ochii tăi.

17. Încearcă să interacționezi mai des cu oameni, situații și informații care te ajută să devii o versiune mai iubitoare, mai bună, mai talentată și mai creativă a ta.

18. Ia-ți un caiet mai mare, mai ieftin și notează-ți în el toate sentimentele frenetice, dezordonate și negative. După ce ai făcut acest lucru, arde-l și aruncă-l – te va ajuta să scapi și de sentimentele inutile.

19. Distruge tiparele. Nu poți crea o viață nouă în timp ce te afli în labirintul celei vechi. Acest labirint nu te va lăsa niciodată să pleci de bunăvoie – trebuie să îl distrugi.

20. Încearcă să-ți descrii sentimentele prin forme și culori. Întâmpină-le când vin din nou la tine și întreabă-le ce încearcă să-ți spună. Scrie răspunsurile tale în jurnal, apoi închide-l și pune-l deoparte. Revino la ceea ce ai notat atunci când acest sentiment dispare. Gândește-te ce este acest mesaj – un mesaj de frică sau de iubire?

21. Nu încerca să îți găsești fericirea – mai bine încearcă să înțelegi ce te împiedică să o trăiești. Fericirea este starea naturală a fiecărei ființe umane, iar tu nu ești deloc o excepție.

22. Practică yoga sau stai întins în poziția „baby pose” timp de 15 minute. Plimbă-te, chiar dacă te limitezi la o plimbare prin cartierul tău. Bea apă – chiar dacă este doar o jumătate de pahar. Nu subestima puterea micilor gesturi și modul în care, în timp, acestea se adaugă la ceva mult mai mult.

23. Fă-ți un playlist care te face să te simți nostalgic, ușor trist sau înălțător. Fă curățenie în bucătărie. Mănâncă ceva gustos la cină. Pe scurt, fă ceva care să te aducă cu picioarele pe pământ și să-ți amintească faptul că viața este de fapt un lucru foarte simplu, dar asta nu ar trebui să te împiedice să te bucuri de ea.

24. Acordă-ți puțin respect. Crede-mă, te descurci mult mai bine decât crezi. Ai realizat mult mai multe decât îți dai seama. Fă-ți o listă cu tot ceea ce ai acum și nu aveai înainte. Ceea ce ai realizat deja și ceea ce ești încă capabil să faci este cea mai bună motivație care există.

25. Imaginează-ți viața pe care ți-ar plăcea să o trăiești – în detaliu, până la cel mai mic amănunt. Imaginează-ți ce vei deveni atunci când îți vei realiza întregul potențial. Asta ești cu adevărat, iar această viață este cea pe care ești destinat să o creezi. Și nu lăsa nici un gând, nici o teamă, nici un om din exterior să te convingă de contrariu.

 

Sursa

Ai găsit o greșeală? Selecteaz-o și apasă Ctrl+Enter.

Urmărește Doza de Succes pe Instagram și Telegram.

Primește noile articole pe mail prin intermediul FeedBurner de la Google

Mulțumim!

Editorii noștri au primit o notificare.