5 lucruri care te vor ajuta să învingi depresia

Din când în când, toată lumea se simte tristă. Aceasta este o serie normală de emoții umane și nu trebuie să vă faceți griji despre asta. Când vă confruntați cu depresie, dorința de a vă înveseli este destul de naturală. Cu toate acestea, aceasta poate fi o sarcină dificilă pe care nu o pot face toții.

Când sunteți gata să renunțați la tristețea voastră, puteți încerca mai multe moduri de a scăpa de gânduri grele. Amintiți-vă aceste momente cheie atunci când nu vă simțiți bine, pentru că vă vor ajuta să vă restaurați și să deveniți din nou fericiți. Nu fiți prea supărați dacă sunteți singuri acasă sau când câteva sfaturi nu au funcționat. Cea mai bună modalitate de a scăpa de depresie nu este să vă presați.

Mai jos vă oferim cinci sfaturi care vă pot ajuta să ieșiți din depresie.

1. Nu încercați să controlați totul

Mulți oameni tind să se supăre când lucrurile pe care nu le pot controla merg așa cum nu au planificat. Una dintre cele mai bune modalități de a vă face să vă simțiți mai bine este să învățați să fiți calmi la cursul natural al lucrurilor. „Pentru că dorința de a controla totul este același lucru cu a lăsa totul să vă controleze”, spune autorul și profesorul Yoon Kang Chan.

„Înțelegeți că cu cât mai mult doriți să controlați, cu atât aveți mai puțin control și libertate. Mulți oameni nu doresc să se lipsească de controlul asupra lucrurilor, deoarece se tem că, de îndată ce vor înceta să-și dorească asta, vor pierde controlul asupra vieții lor. Totuși, nu este cazul „, a adăugat Chan.

Nu puteți controla totul, reamintindu-vă anumite probleme și evenimente, gândindu-vă că acest lucru va ușura situația. Focalizarea exclusiv pe lucrurile pe care le puteți controla cu adevărat vă va face să vă simțiți mai bine.

2. Pune-te pe primul loc

Dacă oferiți altora mai mult timp decât pentru tine și pentru ceea ce îți poți permite cu adevărat, va complica controlul propriilor emoții, pentru că „începem să pierdem echilibrul și să cădem în abis de la generozitatea excesivă la martiriu”, spune Valerie Monroe, fosta autor al lucrărilor din jurnalul The Oprah.

Senzația de depresie înseamnă că trebuie să te concentrezi pe tine pentru o vreme. Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să deveniți egoiști și să vă opriți să îi ajutați pe cei care au nevoie sau să oferiți sfaturi practice prin împărtășirea propriei energii emoționale pozitive.

Oamenii care au scăpat din depresie știu că „… dacă nu te îngrijești mai întâi de tine, te poți îneca cu persoana pe care încerci să o salvezi”, spune expertul în sănătate mintală și autorul Zachary Phillips.

Prin urmare, forțându-vă să vă simțiți mai bine, fiind deprimat, trebuie să vă puneți mai întâi pe voi pe primul loc. Veți fi surprins cât de mult vă veți simți mai bine.

3. Învățați să spuneți „nu”

O parte a capacității de a te pune pe primul loc înseamnă că trebuie să înveți să spui „nu” altor persoane. Dacă sunteți o persoană iubitoare, emoțiile pot suferi, dacă nu vă permiteți să spuneți „nu” în acele cazuri în care nu puteți sau pur și simplu nu doriți să faceți ceva. Cuvântul „nu” nu te face o persoană rea. De fapt, te face un om care își cunoaște propriile limite.

Când vă respectați suficient pentru a spune nu, veți afla că starea dumneavoastră de spirit va începe să se îmbunătățească rapid și că sentimentele depresive vor începe să se estompeze. Dacă aveți prea multe responsabilități, vă poate fi dificil să vă simțiți mai bine, pentru că „ori de câte ori spui „da”, înseamnă că spui „nu” altcuiva”, spune dr. Susan Bialy.

Persoanele care au ieșit din depresie au învățat acest pas dificil. Nu trebuie să-ți complici viața – să înveți cum să spui nu. Pentru că voi sunteți prioritatea voastră.

4. Nu dați vina pe sine

Când ceva nu merge bine, respirați profund și înțelegeți ce trebuie schimbat pentru a vă asigura că acest lucru nu se va întâmpla din nou. Apoi continuați să acționați. Asta e tot ce aveți nevoie. Evident, vina datorită faptului că ceva nu a mers bine nu te va face mai fericit.

„Toți ne îndoim uneori de abilitățile noastre și dorim să îmbunătățim anumite aspecte ale personalității, atitudinilor sau abilităților noastre. Acest lucru este normal. Cu toate acestea, gândirea constantă că sunteți inutil sau nu sunteți destul de bun este semnificativ diferit de acest lucru. Disprețul cronic pentru sine poate avea consecințe directe pentru bunăstarea noastră mentală, sănătatea și relațiile cu cei dragi „, spune profesorul și autorul Beverly D. Flaxington.

E timpul să vă iertați foarte mult și să renunțați la ceea ce s-a întâmplat. Persoanele care ies din depresie știu că, de îndată ce înveți să lași lucrurile să meargă ca de obicei, nu te mai învinovățești pentru tot, starea ta se va îmbunătăți dramatic, chiar dacă ceva nu merge bine.

5. Concentrați-vă pe pozitiv

La început, acest lucru poate părea un sfat rău pentru dvs., dar chiar funcționează. Chiar dacă vă simțiți deprimat sau supărat, există întotdeauna ceva pozitiv în viața voastră. Pe baza acestui fapt, puteți privi spre viitor mai calm și vă puteți concentra asupra problemelor actuale. Dacă vă simțiți deprimat, încercați să vă concentrați asupra acelor lucruri din viață care vă pot oferi bucurie.

„Bucură-te de ceea ce faci bine. Recunoașteți realizările dvs., indiferent cât de mici sunt acestea. Acest lucru nu va elimina orice gândire negativă, dar dacă puteți înclina starea de spirit într-o parte mai pozitivă, aceasta vă va ajuta să vă economisiți energia”, a adăugat Flaxington.

Oamenii care au învins depresia și-au dat seama de importanța emoțiilor pozitive. Ei se concentrează asupra acestui lucru și se lasă să se simtă mai bine, în loc să gândească negativ. Și tu ar trebui să o faci!

Sursa

Ai găsit o greșeală? Selecteaz-o și apasă Ctrl+Enter.

Urmărește Doza de Succes pe Instagram și Telegram.

Primește noile articole pe mail prin intermediul FeedBurner de la Google

Mulțumim!

Editorii noștri au primit o notificare.