Cum își dezvolta gândirea și logica Steve Jobs

meditation-338446_1280

De curând a apărut o nouă carte despre Stive Jobs Becoming Steve Jobs. În ea autorii povestesc despre evenimentele din viața lui Jobs, iar unele dintre ele sunt spuse publicului pentru prima dată.

Probabil, cea mai memorabilă parte este acea în care se povestește despre cum actualul director Apple, Tim Cook i-a propus lui Jobs o parte din ficatul său. La această propunere, Jobs a refuzat cu nervozitate, spunându-i că nu va accepta niciodată. Și chiar dacă după o perioadă, a acceptat să facă transplantul, mulți vehiculau ideea că refuzul lui Jobs a fost influențat de religia acestuia (budism), care interzice asemenea schimbări în organism.

Despre adevăratele motive pentru care Jobs a refuzat nu vom afla vreodată. Însă, faptul că el obișnuia să practice tradiții orientale, a avut o influență deosebită și la felul cum el își antrena creierul.

Jobs deseori practica meditația conștientă pentru a mișcora nivelul de stres și pentru a-și liniști gândurile.

Biograful Walter Isaacson a scris în carte unul dintre citatele lui Jobs:

Dacă vei sta pur și simplu și vei urmări ce se petrecere, vei vedea cât de nelimitată este gândirea ta. Încercând-o să o calmezi – va fi mai rău. Dar cu timpul gândirea se autoliniștește și tu te înveți să îl controlezi.

În acest moment se trezește intuiția și tu privești în jurul tău mai clar decât o făceai înainte.

Jobs despre tipul de meditație, pe care îl practică dzen-budiștii și taoiștii. El l-a practicat de-a lungul multor ani. Mai mult decât atât, el atât de mult a popularizat această practică, încât companii precum Target, Google sau Ford au preluat această tehnică în rândul angajaților.

Și chiar dacă meditația în grup pare stranie, aceasta are reușită.

Jeffrey James, jurnalist și redactorul site-ului Inc.com, a reușit să discute cu Jobs la tema meditațiilor cu mult timp înaintea morții lui. În așa fel, după spusele lui, arată tehnica pe care o practica Steve Jobs:

  1. Stați într-un loc liniștit. Probabil, ar trebui să te așezi pe o pernă, pentru a-ți mai confortabil. Respiră adânc de câteva ori.
  2. Închide ochii și ascultă-ți monologul interior. Creierul tău va răsfoi imagini pe care le-a memorat recent: emisiuni la televizor, cărțile citite, discuții cu prietenii. Nu încercați să le întrerupeți.
  3. Trece de la un gând la altul în liniște. Fă asta ritmic și petrece așa momente câte cinci minute în fiecare zi.

Cu timpul, peste o săptămână sau două, vei fi în stare să îți controlezi discursul interior și atunci vei putea să treci la o practică mai complexă:

  1. Acum, când auzi în capul tău gânduri care nu se leagă, încearcă să le reduci volumul și încet să le lași să plece.
  2. Eliberându-ți gândul, orientează-ți atenția pe lucrurile care vă înconjoară: sunete, mirosuri, simțiri pe corp. S-ar putea să simți altfel vântul pe piele sau zgomotul frigiderului care lucrează. Acesta este un semn, că faci totul corect.
  3. Încă un semn că face totul corect: în timpul meditației vremea trece foarte ușor.

„Recunosc, cu timpul am încetat să meditez din anumite motive. Primele câteva săptămâni nu vezi rezultatul, însă după o perioadă el apare și tu te înveți să controlezi gândurile în timpul meditației, să-ți orientezi atenția în diferite sunete și mirosuri. Însă peste o perioadă, acest proces se va diminua, omorând astfel motivarea de a practica asta mai departe.

Am procedat greșit, încetând să meditez și în ultimul timp cautăm noi stimuli să fac asta din nou. Iar faptul că Jobs practica astfel de meditații – e o motivare perfectă”, își încheie citatul jurnalistul.

via

Ai găsit o greșeală? Selecteaz-o și apasă Ctrl+Enter.

Urmărește Doza de Succes pe Instagram și Telegram.

Primește noile articole pe mail prin intermediul FeedBurner de la Google

Mulțumim!

Editorii noștri au primit o notificare.