Cum să-ți calmezi mintea: 7 tehnici de relaxare

Încearcă-le și nu vei regreta!

Dacă vrei să fii cât mai productiv, să ai o mentalitate pozitivă și să nu te gândești la probleme, ar trebui să începi prin a-ți rezerva suficient timp în rutina zilnică pentru odihnă și sport, dar acesta este doar începutul. Există tehnici și metode individuale care te pot ajuta să te protejezi de stres, fără a consuma mult timp. Deci, ești gata să le cunoști? Durează doar câteva minute.

Aceste tehnici de relaxare pot fi folosite oriunde, oricând și ori de câte ori ai nevoie. Acasă, la serviciu, la metrou sau oriunde altundeva, dacă simți că stresul începe să te copleșească, aplică una dintre aceste 7 tehnici de relaxare și îți vei putea continua ziua cu un sentiment mult mai mare de calm și echilibru.

Încearcă-le și nu vei regreta!

1. Închide ochii și numără încet până la 10

Uneori, cu toții avem nevoie să luăm o pauză și să ne îndepărtăm de lumea din jurul nostru, cel puțin pentru o perioadă. Când simți că mediul înconjurător te presează fizic, fă așa: închide ochii, respiră adânc și numără încet până la 10. În acest timp, încearcă să te gândești la ceva frumos: o vacanță pe care ai planificat-o, revederea unui vechi prieten în curând, o cină în familie pe care ai luat-o duminică…

2. Respiră adânc și într-un ritm constant

Respirația profundă și măsurată ajută la relaxarea și calmarea atât a minții, cât și a corpului, reducând ritmul cardiac și nivelul de anxietate.  Pentru a folosi această tehnică de relaxare, mai întâi pune-ți mâna pe abdomen și apoi inspiră și expiră lent și profund. Încearcă să inspiri pe nas și să expiri pe gură. Continuă astfel până când te simți mai calm și mai relaxat.

3. Bucură-te de moment

Concentrează-te asupra fiecărei acțiuni pe care o întreprinzi, acordându-i toată atenția ta. De exemplu, dacă iei prânzul, nu ar trebui să citești sau să te uiți la televizor în același timp. Concentrează-te asupra mesei și bucură-te de fiecare îmbucătură. Observă felul în care ții furculița și cum o duci la gură, fii atent la gustul mâncării, la textura ei și la toate senzațiile pe care le experimentezi în acest proces. După ce se termină prânzul, nu te întoarce direct la muncă, ci gândește-te la ceva pozitiv pentru încă cinci minute. Despre orice, cum ar fi o călătorie planificată, o petrecere cu prietenii sau o conversație plăcută cu o persoană dragă.

4. Tehnica de relaxare treptată

Această tehnică ajută la eliberarea tensiunii din corp prin relaxarea treptată a diferitelor grupe de mușchi, acordând în același timp atenție senzațiilor care însoțesc tensiunea și relaxarea musculară.

Începi de jos – încearcă să-ți relaxezi mușchii degetelor și urcă până la gât și cap fără să ratezi nicio parte a corpului. Concentrează-te pe fiecare zonă, încordează mușchii timp de aproximativ 5 secunde la inspirație și relaxează-te timp de 30 de secunde la expirație. De regulă, grupele musculare situate în zona gâtului, a spatelui și a picioarelor sunt cele mai tensionate (și, prin urmare, afectate de stres).

5. Încearcă să-ți imaginezi un loc frumos și liniștit

Această tehnică de relaxare este recunoscută pe scară largă și nu este surprinzător faptul că este foarte eficientă. Aceasta constă în a îți imagina cu ochii închiși un loc frumos și relaxant – poate fi un loc real în care ai fost la un moment dat sau un loc imaginar în care ai fost.

Incearcă să îți imaginezi locul în toate detaliile care te liniștesc și îți plac cel mai mult pentru toate simțurile. Încearcă să ți-l imaginezi ca și cum ai fi cu adevărat acolo și ai simți totul. Nu există nicio limită cu privire la ce fel de loc ar trebui să fie – o plajă tropicală, o colibă în pădure, un castel, o grădină frumoasă… Orice, atâta timp cât este pe placul tău.

6. Relaxează-ți mâinile și degetele

Întinde brațele în fața ta, cu palmele deschise și degetele întinse, astfel încât să nu se atingă între ele, apoi scutură-le ușor într-o mișcare circulară pentru a elibera tensiunea.

7. Privește cerul și numără încet cifrele invers.

Numără încet și clar, începând de la 60 și terminând la 1. Acest lucru, în timp ce priviți cerul, stimulează sistemul nervos și ajută la scăderea tensiunii arteriale, ceea ce duce la un sentiment de calm și relaxare. Această tehnică de relaxare ajută, de asemenea, la îmbunătățirea concentrării și a conștientizării.

 

Sursa

Ai găsit o greșeală? Selecteaz-o și apasă Ctrl+Enter.

Urmărește Doza de Succes pe Instagram și Telegram.

Primește noile articole pe mail prin intermediul FeedBurner de la Google

Mulțumim!

Editorii noștri au primit o notificare.