Dacă vrei să trăiești mai mult de 90 de ani vinul te va ajuta nu mai puțin decât sportul – oamenii de știință confirmă acest lucru

Herman Smith-Johansen, care a trăit 111 ani, știa foarte bine despre asta când a scris următoarele cuvinte: „Secretul unei vieți lungi este simplu: nu lenevi, fă mai mult sport și nu bea prea mult… dar nici prea puțin.”

Bineînțeles, niciunul dintre noi nu va trăi pentru totdeauna, dar majoritatea dintre noi ar dori foarte mult să trăiască cât mai mult timp posibil, nu-i așa?

Ideea de a adăuga lumânări la tortul festiv în fiecare an pare incredibil de atractivă pentru noi …Iar rezultatele studiului științific demonstrează că acest lucru se poate realiza prin adăugarea unui vin bun.

Oamenii de știință au încercat ani de zile să găsească secretul longevității și nu este surprinzător faptul că unul dintre studiile științifice efectuate în 2003 a fost numit „studiul 90+”.

Lucrarea oamenilor de știință a avut ca scop studierea vieții oamenilor de lungă durată și pur și simplu a persoanelor în vârstă, iar scopul său era să înțeleagă ce le-a ajutat să trăiască atât de mult. Cercetătorii au folosit ca bază datele dintr-un studiu din 1981 intitulat „Studiul Mondial al vieții confortabile”, în care mai mult de 14.000 de participanți au răspuns la diferite întrebări ale chestionarului.

Echipa de experți care a condus studiul din 2003 a încercat să găsească răspunsuri la câteva întrebări foarte importante, inclusiv identificarea factorilor asociați cu o viață mai lungă, precum și factorii care afectează apariția demenței, mortalitatea precoce, declinul intelectual și îmbolnăvirile legate de vârstă, boli cronice de longevitate. De asemenea, oamenii de știință au căutat modalități de a reduce impactul componentelor negative.

Participanții la studiu au efectuat teste neurologice și neuro-fiziologice de două ori pe an și, în plus, cercetătorii au avut toate informațiile despre istoricul bolilor, dieta, activitatea zilnică, consumul de medicamente și stilul general de viață – toate acestea au fost colectate și analizate cu atenție.

Printre altele, experții au ajuns la o concluzie destul de neașteptată: persoanele care, în toate celelalte condiții, au consumat în mod regulat alcool cu moderație, au trăit mult mai mult decât cei care nu au făcut-o.

Iată ce scriu cercetătorii despre asta:

„Datorită datelor sondajului din 1981, am constatat că persoanele care au consumat într-o zi de la una la două pahare de bere, vin sau cidru și-au redus astfel probabilitatea de moarte subită cu o magnitudine de 9-15%. În același timp, participanții care au practicat în mod regulat sportul în 1981 și-au redus riscul de moarte subită cu o valoare cuprinsă între 15 și 35%”.

Da, consumul de alcool este într-adevăr capabil să îți facă bine… dar numai cu o utilizare moderată.

Dr. Jim Becker, profesor de psihiatrie, neurologie și psihologie la Centrul Medical al Universității din Pittsburgh, precum și director adjunct al Centrului de cercetare a bolii Alzheimer al Universității din Pittsburgh, subliniază, de asemenea, necesitatea moderării:

„Datele colectate de noi confirmă faptul că utilizarea moderată a anumitor băuturi alcoolice, în special a vinului roșu, poate avea un anumit efect pozitiv asupra sănătății.

Dar acest lucru nu înseamnă neapărat că, dacă ai 70 de ani și dorești să trăiești mai mult, trebuie să începi imediat să bei în fiecare zi”.

Doctor în medicină Stephen Lamm, unul dintre liderii centrului de sănătate al bărbaților de la Institutul de sănătate Langon din New York, adaugă următoarele:

„Alcoolul are un efect negativ asupra aproape fiecărui organ al corpului. E o otravă adevărată. Cu toate acestea, există un efect paradoxal, și anume că, după cum arată unele sondaje de populație pe scară largă (în opinia mea, nu cea mai fiabilă sursă de date), consumul redus sau moderat de alcool poate reduce efectiv probabilitatea bolilor cardiovasculare”.

Clinica Mayo recomandă să beți un pahar de alcool pe zi pentru persoanele de peste 65 de ani și două pahare pentru persoanele sub această vârstă. Un pahar înseamnă aproximativ 350 de mililitri de bere, 50 mililitri de băuturi spirtoase, sau 150 de mililitri de vin.

Studiile au arătat că consumul moderat de alcool reduce riscul de diabet, infarct miocardic și accident vascular cerebral și deces din cauza bolilor cronice ale sistemului cardiovascular.

Deci, poți să însoțești masa de prânz sau cina cu un pahar de vin bun, pur și simplu nu exagera. Consumul excesiv de alcool nu numai că nu este util, ci, dimpotrivă, duce la o serie de probleme de sănătate și la o probabilitate crescută de deces prematur.

Rezultatele studiului, publicat în Jurnalul Britanic de Medicină Sportivă, indică faptul că activitatea fizică regulată este capabilă să neutralizeze o cantitate echitabilă a efectelor negative exercitate asupra corpului prin consumul excesiv de alcool.

Prin urmare, te sfătuim să nu bei decât un pahar de vin roșu preferat (și de înaltă calitate), dar, de asemenea, să nu uiți de efortul fizic obișnuit – alergând sau mergând repede.

Cel mai probabil, Herman Smith-Johansen, care a trăit 111 ani, știa foarte bine despre asta când a scris următoarele cuvinte:

„Secretul unei vieți lungi este simplu: nu lenevi, fă mai mult sport și nu bea prea mult… dar nici prea puțin.”

 

Sursa

 

Ai găsit o greșeală? Selecteaz-o și apasă Ctrl+Enter.

Urmărește Doza de Succes pe Instagram și Telegram.

Primește noile articole pe mail prin intermediul FeedBurner de la Google

Mulțumim!

Editorii noștri au primit o notificare.