Steve Jobs știa despre beneficiile plimbărilor zilnice, dar tu?

De ce Beethoven, Goethe, Dickens, Darwin și Jobs au iubit plimbările lungi și de ce ar trebui să încerci și tu? Ideea este că plimbările sunt incredibil de utile. Atât pentru sănătatea fizică, cât și pentru cea psihologică.

De exemplu, Steve Jobs a folosit plimbările ca exercițiu fizic pentru a-și gândi, pentru a-și rezolva problemele, pentru a obține inspirație sau pentru a întâlni oameni noi. Jobs  în special, ia cerut lui Walter Isaacson, care i-a scris biografia, să menționeze plimbările ca un obicei valoros și util care a contribuit la nașterea majorității ideilor sale strălucite. Și Charles Dickens, de exemplu, în fiecare zi mergea pe jos aproape 50 kilometri.

Dar nu e vorba nici măcar de kilometri. Indiferent de durata (5 minute sau o oră întreagă), această ocupație simplă a dat deja multor oameni inspirația de a scrie, de a desena sau de a crea altceva. Gândirea creativă și capacitatea de a genera idei proaspete în timpul promenadei ajung la nivelul maxim.

Cele mai bune idei

Nu numai oamenii de succes cred în faptul că mișcarea simplă în natură ajută la generarea celor mai bune și mai eficiente idei. În 2014, oamenii de știință de la Universitatea Stanford au dovedit: creativitatea oamenilor care iubesc promenada este mult mai mare decât cea a celor care preferă să stea în interior.

Marilye Oppenzo și Daniel Schwartz, care au realizat acest studiu, au studiat 176 de studenți în timpul diferitelor sarcini creative. Oamenii de știință au descoperit ca acest tip de activitate îmbunătățește circulația sângelui, în special a creierului, ceea ce crește eficiența gândirii creative cu aproape 81%.

Și dacă îți este greu să te concentrezi la locul de muncă, stând la birou, pur și simplu ieși la o plimbare,  respiră aerul curat și mișcă-ți mușchii. Nu contează dacă ai timp limitat. Chiar și schimbarea locului timp de 5-10 minute cu puțină activitate fizică te va ajuta să faci mai bine sarcinile creative.

Beneficii pentru sănătate

Un stil de viață sedentar, care în zile noastre a capturat nu numai timpul de lucru, ci și odihna, duce la o mulțime de probleme. Cea mai evidentă consecință a acestui stil de viață este excesul de greutate. Dar acesta este doar începutul.

Ședința zile întregi pe scaun este plină de apariția problemelor cardiace, un risc crescut de cancer și o amenințare de demență. Dar dacă petreci o jumătate de oră în fiecare zi la o promenadă liniștită, riscurile pot fi reduse în mod semnificativ.

Poți împărți acest timp în mai multe părți: poți să mergi 10 minute dimineața, 10 minute după masa de prânz și apoi încă 10 minute după cină sau înainte de culcare. Dar, dacă ești atât de ocupat, încât fiecare minut este valoros, atunci, încearcă să utilizezi metoda lui Steve Jobs. El a practicat întâlniri în fiecare zi, plimbându-se cu personalul în aer liber.

Motivația pe care o căutai

Plimbările zilnice implică, de asemenea, că îți părăsești spațiul sigur înconjurat de cele patru ziduri obișnuite și te eliberezi de dependența tehnologică pentru o vreme. Desigur, accesul la Internet și la tehnologie poate fi esențial pentru munca ta, dar acest lucru nu înseamnă că nu poți petrece 20-30 de minute pentru bunăstarea personală.

Introducerea unui nou obicei în viață va duce, de asemenea, la o creștere a motivației pentru atingerea scopurilor (atât în viața personală, cât și în cea profesională). Iar o plimbare de o jumătate de oră calmează sistemul nervos, făcându-ne mai puțin iritabili.

Starea ta după plimbare se va îmbunătăți în mod semnificativ. Și acest lucru este foarte important atunci când investești maximul în atingerea scopului.

O simplă plimbare pe jos se poate dovedi a fi cea mai puternică împingere înainte pe care ai așteptat-o atât de mult.

 

Sursa

 

Ai găsit o greșeală? Selecteaz-o și apasă Ctrl+Enter.

Urmărește Doza de Succes pe Instagram și Telegram.

Primește noile articole pe mail prin intermediul FeedBurner de la Google

Mulțumim!

Editorii noștri au primit o notificare.