Suferi de insomnie? Află cum să adormi într-un minut

Poate fiecare dintre noi uneori ne-a fost dificil să adormim noaptea și motivele sunt multe: ne putem face griji cu privire la ce se va întâmpla cu noi mâine, retrăim evenimentele neplăcute din acea zi sau pur și simplu suferim de insomnie … Dar, oricare ar fi acestea, avem ceva ce poate rezolva aproape toate problemele legate de somn. Această soluție simplă și sigură este numită metoda „4-7-8”, iar cu ea vei în curând ce un somn agitat în timpul nopții.

Pentru a utiliza această metodă, mai întâi încet și calm inhalați aerul prin nas timp de 4 secunde. După aceea, fără a expira, menține respirația timp de 7 secunde. Iar apoi expiră lent și calm prin gură, așa încât procesul să dureze 8 secunde. Repetă această procedură până când adormi. Da, știm că aceasta este o metodă foarte simplă, iar la prima vedere, performanțele sale pot părea dubioase, dar chiar funcționează. Încearcă-le pe tine însuți și te vei convinge! Aceasta te ajuta să îți calmezi nervii – nu doar te va ajuta să adormi, dar chiar vei dormi!

Deci, cum funcționează metoda „4-7-8”? Dacă ești cuprins de un atac de anxietate sau ultima zi a fost plină de stres și probleme, în loc mergi în pat și să adormi, pot să stai în pat mult și bine, iar dimineața să te trezești obosit și distrus. De ce? Deoarece experiențele pe care le-ai avut măresc nivelul de adrenalină din sânge, astfel încât respirația ta devine rapidă și superficială. „Metoda 4-7-8” acționează asupra corpului tău ca un fel de sedativ. Te ajută să încetinești ritmul de respirație, care, la rândul său, încetinește ritmul cardiac.

Toate acestea vă calmează atât de mult, încât corpul obosit, bucurându-se de respirație, adoarme aproape instantaneu. În plus, „metoda 4-7-8” poate fi utilizată nu numai pentru a trata tulburările de somn – te ajută să te liniștești și să te relaxezi chiar și în mijlocul zilei! Te ajută să te concentrezi pe respirație, ceea ce slăbește activitatea sistemului nervos central, eliberându-te de un sentiment de anxietate.

Îndepărtarea anxietății și a stresului inutil îți relaxează întregul corp – atât de mult încât efectul său seamănă cu efectul anesteziei. Andrew Vale, doctorul în medicină de la Harvard, crede că „metoda 4-7-8” a fost folosită de oameni din întreaga lume timp de mai multe secole sau chiar milenii. În special, aceste exerciții de respirație au fost practicate de mult timp de yoghinii indieni.

Da, faimoșii yoghini indieni folosesc de asemenea metoda „4-7-8” în meditațiile lor, deoarece îi ajută să ajungă la o stare de concentrare și relaxare totală. În plus, acest lucru confirmă încă o dată faptul că această metodă este absolut inofensivă și funcționează destul de bine.

Dacă te trezești constant în mijlocul nopții pentru că te simți neliniștit sau pentru că te deranjează ceva, metoda „4-7-8” te va ajuta cu siguranță. Aceasta este modalitatea corectă de a obține cât mai multe ore de somn de calitate, de care ai nevoie pentru a obține succes în tot ceea ce faci.

Sursa

Ai găsit o greșeală? Selecteaz-o și apasă Ctrl+Enter.

Urmărește Doza de Succes pe Instagram și Telegram.

Primește noile articole pe mail prin intermediul FeedBurner de la Google

Mulțumim!

Editorii noștri au primit o notificare.